Wednesday, February 18, 2009

Drömmar om egen produktionslokal och kurshelg


Hittills har jag producerat min chutney i hyrda lokaler, men tankarna på en egen produktionslokal har förstås funnits hela tiden. Jag börjar nu känna att tiden är mogen för att ta steget vidare, för att kunna arbeta mer långsiktigt med både produktion och produktutveckling.
Har knutit kontakt med en fastighetsägare som nu kontrollerar att förutsättningarna är de rätta i lokalen, innan han börjar räkna på hyran. Håll tummarna för mig!

På fredag bär det av till Nyköping igen och denna gång är temat chutney och inläggningar. Ledare under denna kurshelg är matskribent och kokboksförfattare Jens Linder Jag är lycklig ägare till två av hans böcker, som båda verkar svåra att få tag på Bara Bär samt Det glömda köket Jag ser särkilt fram emot denna kurs och tror att jag kommer att få mycket nya idéer.