Saturday, January 6, 2007

Lösspringande hund på vägen

Ringde just Polisen för att meddela att det spinger en lös hund längs vägen mellan Trankvill och Bidalite. Efter samtal med en kvinna i Bidalite, där jag trodde hunden hörde hemma fick jag veta att den varit synlig där redan i eftermiddags. Hunden var rätt liten men verkade ej renrasig. Såg mest ut som en blandning mella drever och labrador. Kortbent, vit med bruna fläckar och tjock "labradorsvans"

Jag har på alla möjliga vis försökt fånga in den där hunden, men den är väldigt skygg. Troligen är det en jakthund som kommit på villovägar och jag tror definitivt inte att det är ett prioriterat ärende hos Polisen. Tänkte ändå att det var bäst att meddela, ifall någon nu anmält hunden som saknad. Polisen meddelade att han skulle "notera det". Jag hoppas innerligt att hunden inte blir påkörd bara, men risken är uppenbart stor.

No comments: