Tuesday, December 1, 2009

Intet är som väntans tider...

Exteriör bild av Stenvide´s livsmedelslokal

I mitt önsketänkande hade jag hoppats att min livsmedelslokal skulle står klar för att tas i bruk i september eller oktober. Nu är vi inne i december och först nu börjar man ana slutet. Mycket av inredningen är på plats, såsom disk och arbetsbänkar, vvs-installationer och några maskiner. I eftermiddag kommer elektrikern Göran för att koppla in alla 3-fasuttag. Mailar just nu Hackman för att se om de är villiga att tillhandahålla en användarhandbok och reservdelslista till den kokgryta jag köpte från ett skolkök. Jag väntar också leverans av en diskmaskin från Weixödisk. Jag längtar, trängtar så efter att få kliva över tröskeln, den dag köket står klart att få tas i bruk. Nej, intet är som väntans tider.

Vill du se mer kring bygget gå in på Stenvide bygger livsmedelslokal