Wednesday, December 2, 2009

Hurra för Metos och Mats


Idag fick jag ett alldeles speciellt mail från en återförsäljare på Metos Kokgrytan jag köpte efter en skolköksombyggnad på Öland saknar sk monterngsplintar för fastsättning i golvet. Och trots att min begagnade kokgryta har 15-20 år på nacken, så verkar det som att Metos ännu säljer passande monteringsplintar. Det kallar jag utomordentlig service. Vad som var minst lika upplyftande var att Metos även mailade över en pdf-fil med bruks och installationsanvisning för min Metos Viking 8CS. Så när väl monteringsplintarna kommer från Finland, så hoppas jag att grytan och jag kan komma överens så att det blir chutneykok i mitt kök. Ikväll kom Mats J förbi med två stora lådor fantastiskt fina Ingrid Marie äpplen, från hans föräldrar trädgård. Stort tack till både Metos och Mats!