Saturday, August 11, 2007

Nya kunder -ny förpackningslösning

I fredags kom en beställning av chutney till en större Stockholmskrog. De vill förstås ha en större förpackning än fjuttiga glasburkar à 275 g. De vill ha 4 kg i två olika leveranser och det måste jag givetvis förpacka på ett annat sätt. Funderade lite kring vem som snabbt kan leverera en mindre mängd livsmedelsgodkända plasthinkar.

Googlade i förmiddags och hittade till Oscar Gustavssons Biredskap Skickade en förfrågan 10.30 på lördagsförmiddagen och 10 minuter senare hade företaget bekräftat min beställning. Det kallar jag service och fantastiskt skönt att lägga det problemet bakom mig. Trodde inte att jag skulle ha löst det förrän måndag, men ibland har man lite flyt.

ps Imorrn ska jag försöka lägga upp en bild på chutneyburken! ds

No comments: