Wednesday, August 8, 2007

Etiketter har gått i tryck!

Det känns som jag upprepar mig, men äntligen har underlagen för mina etiketter gått för tryckning! Det känns fantastiskt kul att snart, snart ha en alldeles egen produkt med mitt namn! Sen gäller det bara att sälja också, men jag räknar ju inte med att kunna leva på mitt företag det närmsta året. Men på sikt måste jag givetvis kunna lyfta nån slags lön, annars är jag illa ute. Linssoppa och havregrynsgröt är gott, men inte varje dag!

Har inte tänkt på hur mycket det är att ta ställning till så här som nystartare. Att välja bokföringsprogram är en djungel, men jag är tämligen övertygad om att det är en webbaserad lösning som vore vettig för mig i detta skede. Hittade Fortnox idag och har nästan bestämt mig för att testa några av deras moduler. Det verkar helt enkelt skitsmart att kunna ha tillgång till bokföringen från vilken dator som helst. Har pratat med lite olika företagare, men de flesta verkar jobba med SPCS som förvisso sägs vara Sveriges största leverantör av bokföringsprogram och ingen verkar byta leverantör när de väl börjat. Suck, jag får lita på min magkänsla, men det brukar ju ofta gå vägen.

Dags för utfodring av mina två fyrfota inneboende Irish soft coated wheaten terriers. Hade planerat klippning av dem idag, men det är frågan vilket som är mest akut. Gräsmattan eller hundklipp?

No comments: