Monday, January 15, 2007

En laptop som ficklampa!

Det blåste ordentligt i går eftermiddag och kväll, så att det riktigt knakade och spände i huset. Rätt otrevligt. Var rädd att vinden skulle knäcka någon fönsterruta, men det klarade sig. Trodde även att jag skulle klara mig utan strömavbrott, men framemot 20-tiden, då vinden egentligen avtagit blev det helt svart. Satt givetvis på övervåningen och pratade i telefon och ficklampan var nere i köket. Att famla nedför trappan i beckmörker är inte så intelligent, men min laptop lyste så fint på sin batteridrift att jag ledigt kunde använda den som ficklampa!

Jag tände stearinljus och fotogenlampa och det var verkligen mysigt. Men strömavbrottet blev mycket kortvarigt, kanske en timme eller två inte mer och jag som var så förberedd!

No comments: