Saturday, December 30, 2006

Konsten att slänga, ska det vara så svårt?


Har börjat rensa mitt s.k "kontor", eller snarare det rum där jag har skrivbord, telefon och dator. Begriper inte varför det är så lätt att spara på saker, men det är väl ett arv jag har, från både mamma och pappa. Minimalism existerar tyvärr inte i mitt hem, även om jag skulle kunna önska det ibland. Gamla Swatch-klockor har jag sparat av nån slags nostalgiskäl. Jag har tre stycken, men jag tror knappast ens är idé att sälja dem på Tradera. Hittade också en uttjänt mobiltelefon, med ett gammalt sim-kort i skrivbordslådan, en Siemens jag hade och aldrig gillade. Vill minnas att den var med om ett vinterbad, då jag räddade min wheatentik Stina ur en isvak. Telefonen höll konstigt nog trots att den var under vattnet några minuter, men efter det fungerade inte vissa knappar bl.a den med sex. Jag måste göra mig av med den och många andra saker. Rensar vidare igen och ska försöka slänga eller kränga det jag inte behöver.
Jo, bilden föreställer min lilla Stina som förstås är världens charmigaste wheatentik. Hon vill bli vän med alla människor!

No comments: