Friday, September 14, 2007

Pappa åkte till Gotland, mamma tar Svalbard

Dagarna jagar på i ett rasande tempo. Är medveten om att jag varit dålig på att uppdatera bloggen senaste veckan. Har besök av mina föräldrar från Gotland sen en och halv vecka tillbaka. Pappa Mats åkte hem till ön i onsdags och imorrn skjutsar jag mamma Inga-Maj till flyget och Kalmar Flygplats. Givetvis skulle båda flygningarna från Kalmar respetive Arlanda vidare till Oslo ha trafikterats med DASH-plan, men nu verkar SAS lyckligtvis ha satt in andra plan så att hon inte blir fast nånstans. Mamma är på väg till Svalbard och Langyerbyen där min bror/hennes son möter upp med M/S Origo som ägs av Polar Quest. Jag tror det blir hennes livs äventyr och hon verkar rätt uppspelt eller kanske är det nervositet. Hoppas hon kan sova i natt! Önskar att jag hade haft möjlighet att följa med till Svalbard, men mitt i en företagsuppstart är det inte att tänka på vare sig tidsmässigt eller ekonomiskt. Dessa bilder gör vem som helst avundsjuk! Hittade en webkamera som är uppsatt i Langyearbyen och kanske är det just Origo Expeditons båt som ligger vid kaj i avvaktan på nya passagerare.

No comments: