Thursday, August 30, 2007

Maila, ringa och maila igen...

Smaklustmässan har satt sina spår. Är på väg att bli sjuk och har haft en sprängande huvudvärk och känt mig allmänt risig och trött idag. Har avbokat morgondagens produktion i Utvecklingsköket och sköt fram det till söndagen. Hoppas jag är kry då! Mesta tiden av dagen har gått åt att maila och ringa. Ringde Claudia Dillman på Saxens Örter samt Krister på Strandå Ekologiska och bollade lite företagstankar, bl.a kring logistiklösningar. Mycket trevliga samtal.
Var ine på Tre tjejer i köket och upptäckte att de skrivit om Krister och Eva-Lis på Smultronboda och deras fantastiskt goda lammisterband

Kontakterna med ett företag utanför Wien har intensifierats. Har i princip bestämt mig för en begagnad halvautomatisk äppelskalarmaskin, liknande den nedan. Maskinen säljs i befintligt skick utan några garantier, men ännu väntar jag besked från en tekniker som skall förklara vad för slags service de vill göra innan köp. Servicen kostar mellan 200-300 Euro och då vill jag givetvis veta vad den innebär. Har även ringt runt till en mängd olika kryddföretag, då det visat sig att det plötsligt är svårt att få fatt på vissa kryddor såsom röda chiliflakes. Nordfalks har storpack, men jobbar bara mot industrin och då är det minst 25 kg säckar av alla slags kryddor. På Santa Maria som är lillasyster till Nordfalk kan de bara erbjuda gröna chiliflakes. Märkligt. Fick fatt på Kryddman som verkar väldigt kundorienterade. Har fått listor tillsänd mig och har bett om produktprov på 10-talet olika kryddor som ingår i mina produkter. Igår eftermiddag la jag även en ny order hos Flaskor och Burkar och redan idag hade pallen med glasburkar anlänt. Super.

No comments: