Wednesday, January 3, 2007

Tjejfest och mindre lyckat köp

Igår kväll var jag på tjejfest. En gruppering jag inte tidigare tillhört, men det var ett trevligt gäng jag fick stifta bekantskap med. Jag fick inte riktigt klart för mig hur länge den funnits eller hur alla egentligen kände varann, men det var avspänt och gemytligt. Mycket och god mat blev det under kvällen och vi hann med en promenad i månupplyst landskap. Innan vi bröt upp dök Olle upp. Det var han som rövade bort Camilla från Länsstyrelsen i Kalmar och fick henne att flytta till Surahammar, men nu när vi träffat honom må han vara förlåten.
Jag kom mycket sent i säng, för att jag blev fast framför datorn. Sov länge i morse och softade hela förmiddagen. Skönt att vara ordenligt ledig, utan krav och måsten.

På eftermiddagen gjorde jag ett mindre lyckat köp visade det sig. En grönsaksskärare modell större blev min för en spottstyver, men när jag kom hem fick jag inte igång den.
Konsumbloggen kan man inte handla, men få sig ett gott skratt.

No comments: