Sunday, December 31, 2006

Nu har det börjat-nyårssmällandet!


Redan 12 timmar innan nyårsnatten har det börjat smälla i min lilla by. Ändå är jag förvånad att det inte varit något märkbart smällande dagarna innan nyår. Min ena hund är fruktansvärt skotträdd. Jag vet inte vad hon var med som liten, men eftersom Stina växte upp hos en annan familj i Göteborg och bara var några månader gammal första nyårsnatten så förmodar jag att hon blev skräckslagen av fyrverkerier.

Nyår med en skotträdd hund blir lite annorlunda. Jag lämnar inte Stina ensam under nyår och skulle inte tänka på att ha henne på hundpensionat heller. Stina brukar få ha öronproppar när det är nyår och jag spelar hög musik för att avleda och försöker mörklägga en del fönster. Min andra hund Trisse är däremot totalt skottfast. Raketer och skott bekommer inte honom det minsta. Så olika det kan vara. Trisse är också en stadshund från början och uppväxt utanför Stockholm i Rosersberg. Båda mina hundar kommer dock ursprungligen från Kennel Villa Rosa, Vissefjärda.

No comments: